woensdag 7 mei 2008

Zon,zon en werken werken

Gegroet vanuit het zonnige Berlijn,

De zomer is aangebroken in Berlijn! Voor vele mensen de beste tijd van het jaar, voor mij de roodste tijd van het jaar. ’s middags ga ik altijd even buiten om te ontspannen en nu sinds het goede weer, kom ik terug als een kreeft.

Maar nu over het werk. Ik heb deze week bijna uitsluitend voor FIT gewerkt. Ze zitten nog steeds met een grote achterstand en daarom hebben ze mijn hulp weer ingeroepen. Ik moet vooral dossiers behandelen. Dit houdt in informatie zoeken voor Vlaamse bedrijven in Duitsland. Mireille heeft mij onmiddellijk 4 dossiers gegeven, zodat ik een tijdje zoet ben.

Ik had een tijdje geleden de opdracht gekregen om een accesbestand aan te maken voor Edi. Zoals ik eerder al geschreven heb was ik dus gebuisd voor mijn examen acces, dus ik zag dat niet onmiddellijk zitten. Nu blijkt ook dat het een nieuwe versie van acces is, de vistaversie en die ziet er helemaal anders uit. Dus nog moeilijker! Maar gelukkig voor mij is dat accesbestand (joepiejee) van de baan geschoven en komt er nu outlook exchange. Veel simpeler en ook 'minder' werk. Ik zal dus volgende week maar een paar duizend visitekaartjes moeten ingeven in outlook. Niet zo leuk, maar ja niet alles aan deze stage kan fantastisch zijn.

Deze week is ook Yves Leterme langsgeweest! Mijn eerste BV in Berlijn. Hij is hier niet lang gebleven. Gewoon goeidag gezegd en dan was hij weer weg met de ambassadeur. Niet zo een spannend verhaal dus.

Ik ben vorige week samen met mijn broer en een vriend en Femke en Astrid naar de zoo geweest. Eindelijk!
Al maanden praat ik erover om Knut te zien, en nu heb ik hem eindelijk gezien. Enfin, ik denk dat ik hem gezien heb. Hij zit namelijk bij nog 3 andere ijsberen. Maar er was wel één bij die wat geschift was. Hij zwom voortdurend hetzelfde rondje en hing steeds rond het publiek. Dat zou Knut geweest zijn omdat hij graag rond mensen is.

Donderdag ga ik naar Hooverphonic en zaterdag naar Jamie Lidell. Het wordt een zware week.

Dit weekend ga ik ook wat verderwerken aan mijn eindwerk. Ik neem mijn laptop mee naar het mauerpark en daar dan rustig wat werken. Wij hebben wel een balkon aan ons appartement, maar de zon komt er nooit. Dus moet ik de zon ergens anders gaan zoeken.

Dit weekend kan je nog een blogberichtje verwachten

Groetjes
Liesjen

Geen opmerkingen: